Her er oversigten over fødevarer, som du kan finde her på Fitness og Mad

HØRFRØ OLIE

Hørfrøolie: En kilde til at dække en stor del af dit behov for omega-3. Hvert frø indeholder 40 % olie, og 65 % af fedtet heri består af ALA, som kroppen omdanner til EPA OG DHA – præcis de samme fedtsyrer, som findes i fiskeolie, og er derfor et godt alternativ til dette.

KOKOSMEL

Kokosmel: Kokosmel anvendes ofte som erstatning for almindelige meltyper. Melet er glutenfrit, har en tropisk og naturlig sød smag og bidrager med et skud kostfibre og mineraler. Den søde smag giver dig mulighed for at reducere mængden af tilsat sødning i dit bagværk, og kokosmel anvendes ofte sammen med proteinpulver.

PEANUTBUTTER

Peanutbutter: Peanutbutter består af 24 % protein og anvendes derfor ofte i hjemmelavede proteinbarer. Derudover består det af en stor mængde fibre, som er gode for fordøjelsen, og en stor mængde umættede fedtsyrer – den gode slags fedt.  Et lækkert smøreprodukt, som kan anvendes til mere end blot som pålæg på brødet.

CHIAFRØ

Chiafrø: Indeholder flere antioxidanter end blåbær, fyldt med kalium og giver dig et skud calcium, protein og fibre. 28 g. indeholder hele 18 % af den anbefalede daglige dosis calcium, 11 g. fibre og 4 g. protein. Knoglerne styrkes grundet fosfor og magnesium-indholdet, og chiafrø indeholder hele 3 gange så meget jern som spinat. Kan blødgøres eller bruges direkte som drys på salaten.

KOKOSOLIE

Kokosolie: Kan bruges til mere end blot madlavning, men er en særdeles fordelagtig erstatning for fedtstof. Kokosolie indeholder nemlig mættet fedt (MCT), som hjælper forbrændingen på vej, og det lagres IKKE som fedt. I stedet omdannes det til energi, og derfor er et skud kokosolie i kaffen, i smoothien eller blandet med smeltet chokolade skønt, når trætheden efter træningen melder sig.

KOKOSSUKKER

Kokossukker: Bruges præcist som almindeligt sukker, men adskiller sig på fordelagtige områder. Et lavere glykæmisk indeks sørger for, at blodsukkeret ikke ryger til vejrs med det samme, du anvender kokossukkeret i desserter, kager, i kaffen eller i din smoothie. Det søder mindst lige så meget og kan derfor anvendes i mindre mængder end almindeligt sukker. Indeholder mineraler og er kendt for en karakteristisk rund, karamelliseret smag.

LOPPEFRØSKALLER

Loppefrøskaller: Frøskallerne fra den indiske plante Plantago Ovata er utrolig populære grundet det utrolig høje fiberindhold. Hele 85 % fibre! Derudover nul kulhydrater, uden tilsætningsstoffer og fri for gluten. Frøskallerne er en nem vej til flere fibre i hverdagen og er din ven, hvis maven driller. Anvendes som drys, rørt i smoothies, vand eller juice eller indtages i pilleform.

.

Close
Like gerne vores side,nu hvor du har mulighed for at få en gratis kostplan :)
Hvis du liker hjælper du os med at blive bedre