I løbet af dagen, får man mange urenheder ind i kroppen. Både fysiske urenheder fra omgivelserne, men også din mentale tilstand i løbet af dagen, kan være med til at få din krop i ubalance. Vi har samlet nogle gode tommelfingerregler som du kan implementere i din hverdag.

Sådan får du en god start på dagen

Humøret gennem dagen, bliver bestemt fra morgenstunden. En god nat søvn er vigtigt i forhold til, hvordan dit humør vil være i løbet af dagen.  Sørg gerne for at få sovet de 7 timer som minimum for at være veludhvilet og velfungerende. Når du har sovet hele natten, er al din energi fra din aftensmad og det du har drukket optaget i kroppen. Væske optages hurtigst i forhold til fast føde. Derfor bør du starte dagen med et stort glas vand, når du står op om morgenen.

På den måde, får du hældt benzin på tanken, som næsten er kørt tør i løbet af natten. Starter du dagen med et stort glas vand i bare en uge, vil du kunne mærke forskel på din energi. Undgå at starte dagen med en kop kaffe. Det skaber en afhængighed, og rent faktisk kan være hovedårsagen til at dit humør og produktivitet bliver afhængig af den mængde kaffe du drikker. En svær men brugbar udfordring er, at du skal undgå at drikke kaffe om morgen. Den første uge du laver dette forsøg, vil nok være ualmindeligt hårdt, og vil med sikkerhed have lyst til at give op undervejs. Det er her du skal vise, hvad du er lavet af, og at du har disciplin.

Vi kommer ikke udenom et godt nærende morgenmåltid. Har du ikke meget tid om morgenen, kan du lave over night oats, som du blot skal tage ud af køleskabet og spise med det samme om morgenen. Du skal gerne indtage et godt og nærende morgenmåltid, så du kan holde den kørende til frokost.

Sådan kommer du ”nemt” i form

Der er selvfølgelig ikke nogen nem vej at komme i form. Det kræver flid og disciplin at nå til en god form. Det er dog en vigtig del af udfaldet at dit daglige humør. Sidder man indenfor dag ud og dag ind på en stol, skal du til at lægge stilen om, og komme ud at røre dig. Når du køber et Apple watch, kan du måle din puls og se cirkatal på din fysiske sundhed. Det er en god idé at købe det i øjeblikket du beslutter dig for at gøre noget ved formen. På den måde kan du se dine fremskridt, og dermed give dig motivation til nemmere at opnå dine delmål. Vi vil anbefale dig at læse vores artikel om en sundere livsstil.

Start gerne i de små. Folk har en tildens til at gabe over en for stor en mundfuld, vil have stor sandsynlighed for at give op på den sundere livsstil. Er du ikke den store løbertype, vil det være godt at starte med et par gode gåture. Du kan enten gå med nogen, så du kan blive holdt med selskab, eller du kan gå og lytte til en god lydbog. På den måde bliver en gåtur mere interessant, og dermed føles den ikke som noget du ”skal”, men noget du vælger at gøre.

Gør gerne dine mål offentlige. Del dem med dine venner og familie. På den måde har du større sandsynlighed for at opnå dem, da andre nu vil hænge dig op på det. For mange er dette en god motivation så man ikke kommer til at hænge i bremsen. Det bedste du kan gøre, er at finde en som ønsker at opnå de samme mål som dig, hvor I kan løfte og motivere hinanden sammen.

Tak til lykkeliglivsstil.dk.