Ved at tilføre mere protein til din kost kan du få mere markerede muskler og dermed få mere ud af din træning. Du kan både tilføre protein i form af proteinpulver og i form af mere proteinholdige fødevarer.

Når du træner, er det vigtigt, at du sørger for at få nok protein. Det hjælper dig nemlig med at opbygge muskler, så resultatet af din træning bliver mere synligt. Træning og protein går dog hånd i hånd. Du har brug for protein for at kunne træne, og du har brug for træning for at få markerede muskler. Der er altså ikke noget quick fix.

En af de metoder, som mange benytter, når de gerne vil spise mere protein, er, at de tilfører proteinpulver til deres kost. Det er en nem metode til at få meget protein på, da det for eksempel er muligt at tilføre pulveret til din morgenmad, hvor du ellers vil skulle spise mange æg eller kød for at få meget protein.

Du kan også bruge proteinpulver som et mellemmåltid. For eksempel kan du komme det i en smoothie, som du kan have med, når du træner. Læs mere om, hvordan du bruger proteinpulver på bgh.dk.

Spis proteinrige fødevarer

En anden mulighed for dig i forhold til at få mere protein er, at du spiser flere proteinrige fødevarer. Hvis du er seriøs i forhold til din træning, er det normalt, at du både spiser mere proteinrigt, og at du tilfører proteinpulver til din kost. På den måde kan du virkelig sikre, at du får nok protein.

Der findes en række forskellige fødevarer, der indeholder meget protein. Nogle af de mest proteinholdige er:

  • Kyllingebryst
  • Parmesanost
  • Tørret skinke
  • Sojaprodukter
  • Tunfisk
  • Nødder
  • Æg
  • Hytteost

Du har mulighed for at kombinere madvarerne på mange forskellige måder og skal selvfølgelig også stadig have nogle gode grove grøntsager til at holde din mave i gang. Det giver dig mulighed for at tilberede mange forskellige former for måltider.

Du kan altså tilføre mere protein til din kost på flere forskellige måder. Dermed kan du nemt finde frem til den måde, der passer bedst for dig, så du kan få mest muligt ud af din træning.