Når du bruger proteinpulver, har du mulighed for at få mere protein til måltider, der ellers ikke er så rige på protein. Det er for eksempel morgenmad og mellemmåltider. Det behøver derfor på ingen måde at være snyd, at du bruger proteinpulver. Du opkvalificerer bare din kost.

Måske tænker du, at det er bedst, at du selv opbygger dine muskler helt fra grunden. At det skal være dine egne resultater, som du kan vise frem. Det er helt fint, hvis du har det sådan, men det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det altså ikke er snyd, hvis du gerne vil give dig selv et boost med proteinpulver.

Når du først begynder at træne, vil du nærmest fra uge til uge kunne se, hvor meget din form forbedrer sig. Du vil kunne træne med en stadig større belastning, og du vil tydeligt kunne se forandringerne på din krop på de steder, som du har fokus på.

Efterhånden som du har trænet noget tid, kan du have sværere ved at se resultaterne. Samtidig kan du have svært ved at spise nok protein til at opretholde den store muskelmasse, du har opbygget, og som du vil opbygge. Det er her, proteinpulver for mange kommer ind i billedet.

Proteinpulver hjælper dig til at spise mere protein til morgenmad

Er du vant til at spise en almindelig sund kost, er det ikke sikkert, at den indeholder særlig mange proteiner. Havregryn, yoghurt og frugt indeholder ikke så meget protein, men i højere grad kulhydrat. Det er selvfølgelig også vigtigt, når du vil træne, men protein er afgørende for at opbygge musklerne.

Du kan selvfølgelig begynde at spise en helt anden kost til morgenmad. Det kan være en med masser af fisk og kød. Hvis det ikke lige er det, du har lyst til om morgenen, er det ærgerligt, hvis du skal tvinge dig selv til at spise det.

I stedet kan det være smartere, at du bruger proteinpulver til at booste din mad. Du kan bruge den i pandekager, i smoothies, drysse den på din yoghurt og dermed på mange forskellige måder øge dit indtag af protein uden, at du lægger mærke til det.

Få protein ind i dine mellemmåltider også

Nogle andre måltider, hvor det kan være svært for dig at få nok protein, er dine mellemmåltider. Det kan være, at du er vant til at tage et stykke frugt, nogle nødder eller et halvt stykke rugbrød. Det er også fint og sundt, men det indeholder desværre ikke særlig meget protein.

I stedet kan du tænke i alternativer, hvor der indgår proteinpulver. Det kan for eksempel være en smoothie. Den er nem at have med og er derfor et oplagt mellemmåltid, når du træner meget og prøver at opbygge dine muskler.

Vil du prøve proteinpulver af, kan det være rart for dig, at du ikke behøver at betale fuld pris for det. Det kan du undgå ved at benytte dig af MyProtein kode. Det er en rabatkode, der giver adgang til store rabatter på en lang række forskellige proteinpulvere.

Ved at bruge proteinpulver kan du altså opnå yderligere resultater med din træning. Samtidig kan du fortsætte med at spise en lækker og varieret kost, som du ikke behøver at ændre alt for meget på.