ANNONCE

Vi hører dagligt om, hvor vigtigt det er, at vi alle har nogle sunde vaner, som vi følger i vores hverdag, men det kan dog for nogle være lettere sagt end gjort. Derfor kan det være en god idé at starte småt ud med at omlægge nogle af de usunde vaner, som man går og har. Vi giver dig derfor i denne artikel 3 forskellige tips til, hvordan du kan inkorporere nogle sundere vander i din hverdag.

Beskyt dine tænder og drop de syreholdige drikke

Det er vigtigt, at vi passer godt på vores krop, og derfor har det, du indtager en stor betydning for din velvære. En stor synder er alt fra slik og chips til syreholdige drikke som for eksempel sodavand eller juice. Ikke nok med, at det generelt er en usund vane, så kan netop denne vane være med til at skade dine tænder. Dette bl.a. fordi, sodavand kan være med til at ”ætse tænderne” eller skabe et grundlag for nye huller i tænderne. Derfor er det en rigtig god idé at trappe ned på de fødevarer, der er fyldt med sukker. For at starte på en frisk, kan vi anbefale dig at få tjekket dine tænder ved en tandlæge. Tandlæger findes der mange af i Danmark, hvorfor det kan være svært at finde den rigtige klinik. Et eksempel på en tandlægekæde, hvor du får behandling af høj kvalitet samtidig med rimelige tandlægepriser, er Godt Smil, der har 25 klinikker i Danmark. Du finder mere information om kæden via deres hjemmeside eller ved at søge ’Godt Smil tandlæge’ på Google.

Hav sunde snacks klar i tasken

Det er ofte, når man er på farten, at de usunde alternative kan friste! Derfor kan du forberede dig på disse farlige situationer ved have sunde alternativer pakket i din taske. Det kan være alt fra grøntsagsstænger og blandede nødder til frugter eller en fuldkornsbolle. Mulighederne er mange, og så længe du har planlagt de sunde snacks hjemmefra, så vil sandsynligheden for, at du bliver fristet af usunde alternativer blive mindre, jo længere tid du arbejder på denne vane.


Mål: 10.000 skridt om dagen

I en travl hverdag, hvor det meste bliver brugt på indendørs arbejde eller studie, så er det ikke altid, at den daglige motion kommer i første række. Det er dog utrolig vigtigt, at du holder din krop i gang i løbet af dagen, og dette kan gøres på forskellige måder. Hvis du ikke er meldt ind i et fitnesscenter eller lignende, så kan vi anbefale dig at starte med at sætte et mål for, antallet af skridt du får gået om dagen. Ofte kan det virke overraskende, hvor lidt man faktisk går, når en stor del af transport i dag foregår i bilen. Derfor vil vi anbefale dig at gå en tur enten før eller efter dagens gøremål, så du nærmer dig de 10.000 skridt om dagen. For at gøre det en smule hyggeligt, så lav en aftale med en arbejdskollega eller veninde om at gå et par ture sammen. På denne måde forpligter I jer overfor hinanden, og der vil være større sandsynlighed for, at I sammen opnår jeres mål.