Foto: Unsplash.com

Her i starten af det nye år, er der mange der kæmper med at holde nytårsforsættet. Kæmpe respekt for det! Måske målet er at smide julekiloene og blive strandklar. Du kan også være i den anden ende af løbebåndet og arbejde på, at opbygge muskler og tage nogle kilo på. Eller måske målet for 2019 er, at deltage i et af de mange motionsløb, der finder sted over alt i landet. Uanset hvilken krop julemaden har givet dig, og uanset hvad målet er når det kommer til at bygge videre på den krop, så er der næsten ingen vej uden om det: løbetræning. Nogen elsker det, andre hader det, mange falder et sted midt imellem, men det skal klares.

Til at starte med, skal du vælge de rigtige løbesko. Det behøver ikke være raketvidenskab, men der er dog et par ting du skal tage højde for. Din erfaring, om du har eller har haft skader, og hvilket underlag du skal løbe på. Du kan få allround sko til alle underlag, men hvis du ved, at du primært vil befinde dig på et løbebånd, på asfalt eller i en skov, så kan det påvirke hvilke sko der er bedst for dig. Så hav det i baghovedet, når du sætter gang i projektet.

I lang tid er streaming blevet større og større. I dag kan du deltage i koncerter live via din telefon, i stedetfor at skulle finde en video om det senere. At streame sine videospil har i lang tid også været en voksende industri, så det giver kun mening, at fitness-verdenen også er ramt af den. Selv casino er
rykket fra offline, til online, til live dækning af spil du kan deltage i. Væggene er fjernet så du nu kan gå på  eksempelvis løbebåndet, og spille casino spil som blackjack og roulette live på telefonen. Men denne trend har også ramt fitness industrien. Der har længe floreret træningsvideoer med øvelser og tips. I dag kan du dog tage et helt hold online, lige fra din egen yogamåtte hjemme i stuen. Dette virker også til at være noget, der vokser i hastigt tempo, liges om de andre industrier. Så hvis skoven og fitnesscenteret ikke frister, så se om du kan finde en service der passer til dit behov og niveau.

Når du har fat i de rigtige sko, underlag og løbeprogram, så er der ikke meget andet for end at gå i gang. Sæt dig et mål, hvad enten det er et motionsløb du vil gennemføre, eller om du vil kunne løbe en bestemt afstand på en bestemt tid, eller noget helt tredje. Med et mål er det som regel nemmere at holde træningen ved lige, og når du det, kan du altid sætte et nyt. Hold dig hydreret, og lyt til din krop. Det er vigtigt at presse sig selv, men det er også vigtigt at kende sin krops grænser, før de kan skubbes. Med det rigtige program, indstilling og udstyr, har du taget første skridt.

Foto: Unsplash.com