Sådan får jeg træningsmotivation

Jeg startede med at træne for cirka tre år siden, og hvis jeg selv skulle beskrive de sidste tre år, vil en lang og stejl bakke være en god beskrivelse af det. Det er nemlig sådan, at jeg startede ud med at træne, selvom jeg stadig havde dårlige vaner. Vanerne handlede ikke kun om træning, men også om søvn og kost. Men efter et par år begyndte jeg at ændre på mine dårlige vaner, og pludselig var min træningsmotivation steget med betydelig størrelse. Derfor vil jeg anbefale alle jer bag skærm, at I går i gang med at tænke over, hvilke dårlige vaner, I har, før I kaster jer ud i seriøs træning. For eksempel var det en dårlig vane for mig, at jeg konsekvent kun fik fem timers søvn. Min tanke var dengang, at jeg skulle være oppe så mange timer, som det kunne lade sig gøre, fordi jeg skulle nå rigtig mange ting. Jeg tænkte, at søvn ikke var vigtig, og at det var noget som altid skulle komme i anden række.

God søvn hjælper på din træning
Min måde at tænke træning på forandrede sig, da jeg begyndte at give søvn større betydning i forhold til at opnå en sund livsstil. Jeg læste mange forskellige artikler om, hvad god søvn er, og hvordan man skulle opnå en god søvn. Efter kort tid begyndte jeg sove i otte timer om dagen i stedet for fem. I starten troede jeg, at det var spild af timer, men efter jeg trænede en del gange, følte jeg, at jeg søvn begyndte at hjælpe på min træning. Derfor vil jeg fremover fortælle alle mine venner, at de skal tænke over deres søvnvaner, fordi sådanne vaner kan have en direkte påvirkning på træningens kvalitet og resultater fra start til slut

Share

Skriv et svar

Or

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*