Søvn er det vigtigt?

Det er vigtigt at du får din søvn 7-9 timer hver dag!

 

Det virker måske som et mærkeligt råd i forhold til vægttab, men det er utroligt vigtigt, at du sover godt og nok. Du skal sove minimum syv timer i døgnet og gerne op til ni timer, og helst gå i seng på nogenlunde samme tidspunkt hver aften. Sover du for lidt, forstyrres hormonbalancen, og din appetitregulering ryger. Du føler simpelthen større sult.

Læg mærke til, hvordan du ofte spiser mere, og mere sødt ,hvis du ikke har sovet nok. Du spiser for at holde energien oppe – fuldstændig, som når du drikker kaffe eller går i småkagedåsen, hvis du f.eks. sidder og arbejder sent. Og prisen er flere kilo på vægten. Nogen ville måske kalde dette “hygge kilo” at det feder først i morgen etc.– jeg kalder det „stress-kilo”. Det er de kilo, der ryger på, når vi spiser for at kompensere for, at vi i virkeligheden burde sove mere. Så alt i alt husk at få sovet igennem!

 

Her er nogen af de søde ting man kunne få lyst til alt nedenstående indeholder 100 kalorier i den angivende mængde:

 

  1. Vingummi: 28 g (en kvart pose)
  2. Figenstang: 35 g (1 1/3 stang)
  3. Creme Life-bolsjer eller Werthers Echte (sukkerfri): 14 stk.
  4. Lindt mørk chokolade, 70 %: 17 g (knap 2 tern)
  5. Marabou mælkechokolade: 18 g (2,5 tern)
  6. Nupo-bar med hasselnød: En halv bar
  7. Skumfiduser: 30 g (3 stk.)
  8. Starbucks Blueberry Muffin: 24 g (en halv)
  9. Ben & Jerry’s Half Baked: 37 g (1 kugle)
  10. IsIs jordbær- eller karamelis: 130 g
  11. Isis Lækker eller Crunch-bar: 1 stk.
  12. Chokoladeskildpadde: 2 stk. mini
  13. Myslibar: 20 g (1 lille bar)
  14. Marsbar: 25 g (en halv bar)
  15. Superpiratos: 28 g (7 stk.)
  16. Chokoladekiks: 21 g (1 stk.)
  17. Lakridskonfekt: 25 g (5 stykker)
  18. Matadormix: 30 g (8 stykker)
  19. Sorbet-is: 100 g
  20. Brownie: 23 g

/Kasper

Share

Skriv et svar

Or

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*