Muskel opbygning og vægttab

Muskel opbygning og vægttab:

Det kan ikke lade sig gøre, både at øge muskelmasse og tabe fedt samtidigt. Dette fordi at man er i kalorie underskud ved et vægttab. Til gengæld kan man forsøge at bibeholde den muskelmasse man har, ved et vægttab. Det kan man gøre ved at sørge for at få proteiner nok, ca. 1-2g pr. Kilo kropsvægt. Det kan man let få igennem sin daglige kost, det er altså derfor ikke nødvendigt at spise en masse protein pulver, med mindre man virkelig ikke får proteiner nok igennem sin kost, men det gør de fleste via alm varieret kost, hvis man vælger at indtage overdrevet mængder af protein sker der bare det ,at det ryger ud med urinen, og at nyrerne bliver overbelastet.

Vil man tage på i muskelmasse er man altså derfor nød til at være i kalorie overskud, hvor man så både tager lidt på i fedt, og lidt på i muskler. Derefter kan man så vælge at “cutte” dvs. at man går i kalorie underskud og på den måde forsøger at holde på muskelmassen, og tabe fedtmassen. Man kan dog aldrig helt undgå at tabe lidt muskelmasse ved at “cutte”.

/Kasper

På billedet- Kasper Grundsøe

Share

Skriv et svar

Or

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*