Hjemmetræning

Hjemmetræning – hvordan og hvorledes?

Der er mange der tror man kun kan træne rigtigt hvis man har et fitness center i nærheden. Der er også mange som ikke har råd til at have et medlemsskab i et fitness center… Det ændrer ikke på, at der ikke er muligheder alligevel for træning hjemme.

Jeg vil prøve at give jer en ide om hvordan i kan træne hjemme uden det kommer til at koste til jer noget 🙂

Man kan downloade forskellige gratis apps til ens mobil tlf eller ipad – hvor der er træningsøvelser  vist og den angivne tid man skal bruge. Man kan også søge på Youtube  for div. øvelser og forklaring omkring hvordan de udføres.

Forsvaret har en app – der hedder: Forsvarets trænings app.

Der er løbe apps – der er forskellige fitness challenges apps – der er øvelser til mave / ben / arme / core ( Kropskerne træning ) osv.

Det er bare at finde dem under hhv google play butik eller eller app store.

Man kan sagtens lave sine egne håndvægte: Fyld 2 flasker med vand… eller hvis de skal være tungere: fyld dem med sand – eller endnu tungere: Fyld dem med vand og sand.

Så er det kun fantasien der sætter grænser om hvordan du vil træne din krop vha. disse hjemmelavede træningsvægte.

Man kan bruge et ligge underlag – og herpå lave diverse gulvøvelser for ben – baller – mave – ryg etc.

Man kan lave armbøjninger / armstrækkere – udspændingsøvelser – yoga øvelser – mindfullness træning osv osv.

Man kan bruge sin trappe til step up øvelser – ( Bor man i opgange – kan man løbe op og ned ad trapper ) det er faktisk kun fantasien der sætter grænser hvad man kan finde på.

Har man muligheden og økonomien er til det – kan man købe div redskaber til hjemmebrug heri: træningsbolde – hullahopringe med vægte – håndvægte – måtter – boksepuder m.m. ( Blot brug www.pricerunner.dk ) så i kan finde det billigste sted 😉

Naturen er et godt redskab ligeledes: Løb/ gå / cykle  i skoven – løb/ gå / cykle  på vejene – løb/ gå / cykle  på stier – løb/ gå / cykle på baner – forcere forhindringer ved at hoppe over – under dem. Benytte dig af opstillede bænke – trapper – bakker – væltede træer osv.osv.

Prioriter blot 30 min hver dag til dig og din krop med høj puls – så er du allerede godt igang.

Igen ikke gå i panik over du ikke har et fitness center til rådighed eller økonomien – du kan sagtens komme i form af den grund.

Husk på den bedste motion er den der bliver gjort.

 

God fornøjelse

Irene Møllegaard  – Fitness Atlet

 

 

 

Share
Irene

Følg mig på facebook: Irene Møllegaard - Upcomming fitness body atlet.

Etiket: , , , ,

Skriv et svar

Or

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*